Abcesul dentar

Abcesul dentar sau cel mai bine cunoscut „puroiul dentar” reprezintă o patologie alarmantă pentru pacinet, un semn de alarmă care ne trimite către cel mai apropiat cabinet de stomatologie.

Care sunt cauzele abcesului dentar?

Pentru a înțelege mai bine această patologie, trebuie să conștientizăm faptul că în cavitatea bucală avem încontinuu bacterii. Acestea penetrează în zonele de rezistență slabă cum ar fi: dinți afectați de procese carioase, dinți fracturati, dinți cu tratament endodontic care nu au fost obturati definitiv ermetic șamd.
Invazia bacteriană poate fi din cauza endogenă sau exogenă.

Care sunt manifestările abcesului dentar?

În formă inițială, denumită și formă „subperiostala”, abcesul periapical se manifestă printr-o durere intensă, o durere iradiantă, mucoasa gingivală este roșiatică iar pacientului îi este greu să localizeze aria cu exactitate.
Această faza „subperiostala” reprezintă momentul în care colecția purulenta își face loc prin os, îndepărtând gingia. De aici și durerile nevralgiforme.

În a două etapă, etapă „submucoasă”, abcesul periapical se manifestă în cavitatea bucală și apare „puroiul” . Acesta este sau nu bine delimitat, de multe ori are o consistentă păstoasă și indică dintele afectat.

Care este planul de tratament?

Ai grijă că radiografia să îți fie prezența fie în format fizic fie online. (Dacă nu ai citit articolul despre sfaturile în urgențele dentare, poți să-l accesezi de aici!)

Contactează un doctor stomatolog!

NU ABUZA DE ANALGEZICE SAU ANTIBIOTICE fără acordul medicului.

Chit că manifestările dispar, abcesul dentar nu se tratează de la sine. El se acutizează de câte ori are ocazia.

În funcție de gravitatea abcesului dentar, tratamentul poate varia de la cel endodontic până la cel chirurgical.

Cum prevenim apariția abcesului dentar?

Prin controale stomatologice, prin monitorizări periodice și prin tratamentul patologiei carioase!

Un proces carios este cu mult, mult mai suportabil de pacient decât un tratament de urgență din cazul abcesului dentar.

Sper că prin acest articol te-am ajutat să conștientizezi faptul că deși nu acuzi dureri dentare, asta nu înseamnă că nu trebuie să mai faci o vizită prin cabinetul de medicină dentară 

Dacă totuși te regăsești în această poziție, tot ce trebuie să faci este să mă contactezi.
Sunt aici pentru tine.

Dr. J